dinsdag 26 juni 2012

Mission Impossible - Completing my Bucketlist



Ik heb een paar maanden geleden een bucketlist gemaakt op pinterest. Op pinterest kun je boards maken waar je plaatjes op ‘pint’. Voor degenen die niet weten wat een bucketlist is: een bucketlist is een lijst van dingen die je eens in je leven gedaan wil hebben. En dan gaat het om alles; kleine dingen zoals een sudokuboekje volmaken, grote dingen zoals gaan trouwen met de liefde van je leven, maar ook de plaatsen waar je nog naar toe wilt. Sommige mensen die maken voor dat laatste een aparte lijst, maar ik heb alles bij elkaar op pinterest staan. De plaatjes uit mijn lijst komen van perfectbucketlist.tumblr.com. Ik ben toen een paar dagen achter elkaar een paar uur bezig geweest met heel die site door te bladeren naar dingen die ik op mijn bucketlist wilde hebben. Resultaat: een board op pinterest met ondertussen al 802 pins.

Gisteren was ik mijn bucketlist aan het bekijken en kwam ik op een idee. Op mijn lijst staan grote dingen die ik onmogelijk nu al kan doen op mijn 16e. Maar er staan ook kleine dingen bij die ik nu meteen kan doen. En als ik alles op mijn lijst wil doen voor ik doodga, dan moet ik zo snel mogelijk beginnen. Daarom heb ik mijn eigen projectje deze zomer: Mission Impossible – completing my bucketlist. Ik zoek een aantal ‘opdrachten’ uit die ik deze zomer kan doen. Ik maak dus eigenlijk een mini-bucketlist voor deze zomer. Ik ga proberen er zoveel mogelijk te voltooien. En natuurlijk ga ik jullie op de hoogte houden van deze missie.

Stiekem ben ik al een beetje begonnen; een van de dingen die op mijn bucketlist staat is een populaire blog beginnen. Nu kun je natuurlijk geen populaire blog ‘beginnen’, je moet daar hard voor werken. Maar ik ben daar aan begonnen in die zin dat ik een blog gemaakt heb en bezig ben met het schrijven van stukjes voor mijn blog.

Iets anders dat nog op mijn bucketlist staat waar ik al aan begonnen ben is een boek achterstevoren lezen. Ik had net een boek uit, en in plaats van een ander boek op de normale manier te lezen besloot ik maar te beginnen aan mijn missie. Er zijn eigenlijk meerdere manieren om een boek achterstevoren te lezen, ik leest het bladzijde voor bladzijde, maar dan wel van boven naar beneden en van links naar rechts. Dus ik begin met de laatste bladzijde, dan de bladzijde daarvoor(rechts), dan de bladzijde daarnaast (links) en zo verder. Je kunt een boek ook achterstevoren lezen door eerst het laatste hoofdstuk te lezen, dan het hoofdstuk daarvoor, dan het hoofdstuk daarvoor enz. 

Hopelijk kan ik nu al een ding van mijn lijstje afstrepen: iemand ervan overtuigen om zelf een bucketlist te maken. Dus als je nu zelf ook een bucketlist gaat maken, laat het me weten! Dan kan ik daar met hoofdletters 'done' bij zetten.


Hebben jullie een bucketlist?

2 opmerkingen: