woensdag 27 juni 2012

asdf-movies



Eerder vertelde ik jullie al over K-pop, nu wil ik jullie andere filmpjes laten zien. Dit keer geen muziek, maar zogenaamde 'viral videos'. Asdf-movies zijn animatiefilmpjes, waarin stickfigures allemaal random dingen doen. Het zijn allemaal korte stukjes aan elkaar geplakt, er zit verder geen verhaal in. Deze filmpjes zijn ontzettend grappig.  De filmpjes zijn gemaakt door TomSka. Het eerste asdf-filmpje is geplaatst op 18 augustus 2008 en is zijn meest bekeken filmpje, hij is nu meer dan 33 miljoen keer bekeken. Daarom volgden er later meer. Er zijn er nu 5 gemaakt, en ondertussen zijn er ook nog liedjes gemaakt, namelijk over het ‘i like trains’-jongetje en over de ‘mine turtle’. Deze liedjes zijn ook te downloaden op iTunes.

De filmpjes zijn zo populair dat er nu zelfs asdf T-shirts, hoodies en posters worden verkocht. Deze kun je hier vinden. Wat dacht je van een ‘I am doing an internet’ T-shirt en een poster met ‘keep calm en throw cheese’? De site verzendt gelukkig ook naar het buitenland, wij kunnen dus ook deze leuke T-shirts en posters bestellen. De prijzen zijn wel in dollars vermeld, maar je kunt het zelf even omrekenen naar euro’s op deze site.

Ik kwam deze filmpjes tegen door de ‘kids react to…’ filmpjes gemaakt door TheFineBros. Deze filmpjes zijn superleuk, die kinderen zijn echt grappig. Voordat ik het ‘kids react to asdf movie’ filmpje ging kijken wilde ik natuurlijk even weten wat die asdf movie was. En zo heb ik die leuke filmpjes gevonden. Ik heb alle asdf-filmpjes nu meerdere keren gezien, maar ze blijven hilarisch.

Wat vinden jullie van de asdf-filmpjes?
Bron eerste plaatje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten