donderdag 28 juni 2012

Mijn favoriete bloggers/youtubers


Het idee om een blog te beginnen komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen, het komt ergens vandaan. In mijn geval voelde ik me geïnspireerd door, heel verrassend, bloggers. Ik heb schrijven altijd al leuk gevonden. Meestal schreef ik verhalen, maar de inspiratie daarvoor (en de tijd) is al een tijdje weg. Ik weet nog precies hoe het begon met het volgen van blogs; op de homepage van youtube stond een filmpje van Mascha, volgens mij een oud en nieuw/kerst look. Ik bekeek het filmpje en was meteen verkocht; de rest van de middag ben ik bezig geweest met het bekijken van alle andere filmpjes die al op haar youtubekanaal stonden. Ik weet niet precies hoe lang het geleden is, maar het filmpje is opgenomen toen ze nog niet op zichzelf woonde, dus dat is ongeveer 3 jaar geleden geloof ik. Toen ik alle filmpjes bekeken had kwam ik erachter (ja, af en toe ben ik niet echt alert, haha) dat ze ook een site heeft. Sindsdien volg ik haar site iedere dag. Later kwam daar misslipgloss bij, en ongeveer 2 maanden geleden kwam ik op de site van Teske terecht. 

Het idee om een blog te beginnen had ik al langer, maar bleef maar een beetje hangen. Mascha en Cynthia zijn ouder dan ik, hun leven ziet er natuurlijk anders uit dan dat van mij. Ik had bijvoorbeeld geen idee hoe ik het moest combineren met school. Maar toen ik op Teskes blog terecht kwam, kwam het idee terug, sterker dan ooit. Teske is zelf ook nog maar 16 en ze is in die korte tijd een soort inspiratiebron geworden. Het is dus wél mogelijk om een (succesvolle) blog te hebben op jonge leeftijd. Maar ik wijk af van het onderwerp, ik ga vandaag 3 favoriete bloggers en 1 favoriete youtuber laten zien.

1. Mascha van beautygloss.nl. Ik ontdekte haar site dus ongeveer 3 jaar geleden, sindsdien ben ik fan. Ik kom meerdere keren per dag op haar site om te kijken of er al nieuwe artikelen op staan. Ondanks dat ze nu toch wel een beetje bekende Nederlander is, blijft ze zichzelf. Ze is wel iets veranderd in die jaren; ze is iets volwassener geworden en ook wel professioneler. Maar het is nog steeds gewoon een meisje dat over haar grootste passie schrijft; beauty.

2. Cynthia van misslipgloss.nl. Ik ontdekte haar via beautygloss, volgens mij via de comments of door een filmpje dat ze een keer samen deden. Ook haar site bezoek ik iedere dag. Vooral haar sneak peeks vind ik leuk om te bekijken. En alle andere non-beautyartikelen ook, zoals verslagen van reizen die ze gemaakt heeft of haar favoriete films. Maar de beauty-artikelen lees ik ook graag hoor.


3. Teske van teskuh.nl. Ik ontdekte haar dus ongeveer 2 maanden geleden, door een comment op beautygloss, van iemand die zei dat Mascha iets nageaapt zou hebben van Teske. Toen ben ik dus gelijk op Teskes site gaan kijken en nu volg ik haar dus ook iedere dag (ik vond trouwens niet dat Mascha het had nageaapt). Ik vind haar site leuk omdat het niet alleen maar een beautyblog is, maar omdat ze over van alles schrijft. Haar unboxing video’s van USfoodz vind ik het leukst, ik heb die ook al meerdere keren gezien.

4. Als laatste een youtuber: cutepolish. Ik kijk haar video’s al heel lang. Cutepolish maakt iedere week een video met een nailart-tutorial. Ik had ze altijd met veel plezier bekeken, maar nog nooit uitgeprobeerd. Afgelopen weekend besloot ik het er toch maar eens op te wagen en heb ik de neon luipaardprint nagels nagemaakt. En het is nog aardig gelukt ook! (Ik heb het overigens zonder de zilveren nagels ertussen gedaan, ik heb alleen de luipaardprint op al mijn nagels.) Ik wil zeker nog vaker nailart uit haar video’s uitproberen. Ik heb een tijdje terug ook nailart-kwastjes gekocht bij de DA die daar erg handig voor zijn.

Dat waren ze! Ik moet wel zeggen dat voor mij geldt dat ik meer into beautyblogs ben dan into beauty zelf. Al vind ik het nu wel een leuke tijdsbesteding om bij de kruidvat tussen de make-upjes te neuzen, zeker sinds ik (ook dankzij de beautyblogs) de goedkope merken essence en catrice ontdekt heb. Ik vind het nu nog niet nodig om iedere dag make-up op te doen naar school (en eigenlijk ben ik daar ook gewoon te lui voor, haha). Af en toe doe ik het wel, hoor. Alleen niet iedere dag. En als ik af en toe voor een feestje wel eens make-up op doe, dan weet ik dankzij de beautyblogs wel een beetje hoe het moet. Voor ik deze blogs ontdekte had ik geen idee dat je meerdere kleuren oogschaduw kon gebruiken en ik wist niet van het bestaan van een oogschaduwkwast af, laat staan dat ik wist dat er zoiets bestond als een blendingkwast. Ook wat betreft verzorging ben ik nu een stuk wijzer. Ik denk dat ik binnenkort maar eens mijn eerste dagcrème moet gaan kopen ;).    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten