woensdag 27 juni 2012

DIY: sjaal gemaakt van een oud T-shirt


Ik hou van DIY’s. DIY staat voor ‘Do It Yourself’. Ik vond het altijd al leuk om over DIY’s te lezen op blogs en om filmpjes te kijken op youtube, maar ik had het nog nooit zelf geprobeerd. Meestal omdat ik de spullen ervoor niet in huis had, of omdat ik geen tijd had. Nu het vakantie is heb ik natuurlijk wel tijd. Een tijdje terug was ik een avond alleen thuis met mijn zusje en was er niks op TV. Ik was filmpjes aan het kijken van Mr. Kate. Toen ik het filmpje over de sjaal aan het bekijken was kwam mijn zusje kijken wat ik aan het doen was. Ze keek mee met het filmpje en omdat deze DIY best simpel is, besloten we het maar eens te gaan proberen. We zijn onze kledingkasten door gaan zoeken naar oude T-shirts, en uiteindelijk hebben we een oud T-shirt van mij gevonden.

Dit is het filmpje met de uitleg. Hij is van Mr. Kate, ik vind haar filmpjes erg leuk. Het is zeker een aanrader om haar filmpjes te bekijken, als je zelf nog DIY-ideetjes zoekt voor in de vakantie. Ook op girlscene kun je DIY’s vinden, daar heb ik deze ook gevonden. De DIY’s die daar op staan zijn meestal van anderen, dus zo ontdek je ook nog eens leuke youtubers/bloggers met DIY-ideeën.  
Dit is de sjaal die ik gemaakt heb. In het filmpje hebben ze een sjaal die je twee keer om je nek kan doen, mijn T-shirt was daar te klein voor en deze kan je maar 1 keer om je nek doen. Ik heb ook geen leer gebruikt om het bij elkaar te knopen, maar een stukje stof wat ik over had. En dan moet je gaan trekken aan  de stroken! Dat is echt leuk om te doen. Je moet alleen wel op tijd ophouden, anders is je sjaal niet mooi meer of gaat hij zelfs kapot. Mijn shirt was trouwens niet van 100% katoen, maar van 95% katoen en 5% elastisch spul, ik weet niet meer precies hoe het heet haha. Volgens mij elasthan, maar ik weet het niet zeker.  

Het is bij mij wel een beetje misgegaan. Mijn zusje en ik wilden allebei stroken knippen en deden dat dus ook tegelijk, ieder aan een kant. Dat was niet zo handig. Ik heb dus ook 2 of 3 stroken per ongeluk los geknipt en die moest ik er afhalen. Maar bij de uiteindelijke sjaal merk je daar helemaal niks meer van, dus dat is niet zo erg. Als 'versiering' heb ik een oude ketting om de sjaal gewikkeld. Deze ketting heb ik ooit gekocht bij de zeeman, maar ik draag hem nooit. Het is gewoon een simpele ketting met doorzichtige kralen. Mijn zusje heeft later nog een groene sjaal gemaakt en daar een witte ketting omheen gewikkeld die bij deze ketting hoorde. Je kunt hem ook vastlijmen, maar dat hebben wij niet gedaan. Zo kun je hem er ook nog afhalen en er een andere ketting omheen wikkelen en vastknopen. En we hadden ook geen lijmpistool waarmee we hem vast konden lijmen. 

Proberen jullie wel eens DIY's uit?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten